Monday 15 October 2012

Father King / Nederland (2)


Voor diegene die het nog niet wisten, vandaag is 'Father King Norodom Sihanouk' overleden in Beijing waar hij in een ziekenhuis behandeld werd. Een zeer bijzondere dag omdat vandaag de belangrijkste dag van Pchum Ben gevierd word waarbij 2 weken lang elke dag 's ochtends vroeg rijst om de pagode gestrooid wordt met als gedachte dat dit voedsel bij de overleden voorouders terecht komt. Hoewel deze man 3 keer koning is geweest (de eerste keer op zijn 18e jaar) vind ik het toch wel heel bijzonder en vooral ook mooi om te zien hoe verdrietig iedereen om zijn dood is. Cambodjaanse 'vrienden' op Facebook (wie heeft ze niet) schrijven op dit moment nergens anders over en het is duidelijk hoe zeer zij hem respecteren.

De koffer is weer gepakt en ik ben er weer klaar voor. Hoewel de eerste week niet snel ging is de tijd daarna gevlogen en ben ik weer helemaal fit. Woensdag komt Phary naar Bangkok en dan mag ik eind van de week weer beginnen, joepie! Dat zal het personeel wel weer vies tegen vallen want ik krijg veel foto's binnen van bbq's en andere uitjes.
Iedereen weer ontzettend bedankt voor de gezelligheid, het lekkere eten, de gezellige avondjes enz. Tot volgend jaar (?).
Ik zie wel erg veel personeel bij da pagode vandaag.....

3 comments:

  1. Tot over 5 weken maat. Jammer dat ik het zo druk had en je weinig kon zien. We praten wel bij in Battambang.

    ReplyDelete
  2. Fijn dat je het leuk hebt gehad en dat je je weer fit voelt. En inderdaad misschien tot volgend jaar. Goede reis terug en groetjes aan Phary! :)

    ReplyDelete
  3. Maar ook de bazin was niet op haar post!

    ReplyDelete